måndag 2 juni 2014

parafymer och andra positiva saker


Idag testar vi sommarparafymen, lillie och jag (Maurice). Vanilj och kokos. Vi luktar RIKTIGT gottit!! (Kajsa har inte fått parafymera sig än, för hon hittade en burk, med något skramligt i, som hon försöker öppna. *fnissar*, hon kommer ALDRIG att klara det! Hon är VÄRDELÖS på att öppna burkar!) Det finns de som säger att parafym bara är för tjejer, men det är det INTE!! Det är för stora manliga katter som är säkra på sin mansroll och som inte behöver fjanta runt och vara macho! Så det så! För det kallas AFTER SHAVE när killar använder parafym.

Dessutom har jag ätit muffinssmulor :) Bra dag det här. På fejjan håller lillie på att skriva 3 positiva saker om dagen. Vi skall se vad vi kan komma på:

1 - en burk med något skramligt i är VÄLDIGT roligt att leka med!
2 - att lukta gott är gott!
3 - kaksmulor är godare än parafymlukt

nosgos å gottisar

7 kommentarer:

  1. Vd roligt att ni skriver lite igen. Jag har saknat er så, fastän jag får veta lite om er när Lillie skriver på Nosbook eller vad det heter. Lova nu att ni skriver lite oftare. Lillie behöver väl inte ha datorn heeeeeeeela tiden (pfffft)
    Nospussar från Shiva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är hopplös! Hon, lillie, alltså. Hon stjäl datorn heeeeeela tiden! *suckar* Det är så orättvist så det inte är klokt!!!

      Radera
    2. förresten så saknar vi dig också, käraste finaste lilla drottning Shiva!

      Radera
  2. Hmmm, parafym har vi aldrig provat, varken jag eller småkillarna. Vi tycker nog att Kajsas skrammelburk låter roligare. Muffinssmulor lät gott. Bosse däremot börjar ofta nysa när han försöker äta smulor, han missar att man skall slicka i sig dem och inte inhalera.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. man blir parafymerad när man kelar med lillie när hon har duschat - idag är det sommarparafymen. Den innehåller ingen whiskey, så den kan vi använda, när vi ligger i fönstret och solar, utan att få fläckar i pälsen. Alkoholistiska drycker dricker inte vi. Utom när vi hälsar på i Skåne, för där får man skånevatten. Det är starkt det!
      *fnissar hysteriskt åt Bosse!

      Radera
  3. Hihihi, berättar ni om positivistiska saker? :)

    Jag använder parafym, Kitty Purrys berömda. http://www.omgdaily.com/blog/?p=1163
    Det är därför jag luktar så gott.

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Så kul att ni är igång och bloggar igen! *klappar tassarna* Matte har en sådan där läskig lotion (sådant behöver ju vi katter aldrig använda) som också har den doften. Matte bara älskar den, och faktum är att jag, Simba, gärna tar mig ett litet slick eller två på matte när hon har satt den på sig :-) Men kaksmulor är klart bättre, det kan vi ta er i tass på :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera