måndag 10 mars 2014

skilsmässa och katteliker


Jag (Maurice) vill skiljas!  NU!!! Jag är så TRÖTT på att Kajsa ALLTID håller på och tetas!! Hon stjäl mina tussar och petar ner dem i duschavloppet!! Bara en sån sak! Och så försöker hon ALLTID tränga sig in mellan mig och lillie, när vi pratar om VIKTIGA saker. Hon stör ALLTID, när jag får magen kliad! Hon tränger ALLTID undan mig när det är något! ALLTID!!! :( 
ALDRIG får man vara ifred!!! 
Och så VANSINNIGT irriterande som hon är. Kajsa!! LÄGGER SIG I ALLT - framför allt saker som hon inte har med att göra. Läser t ex över axeln på mig när jag bloggar! ALLTID gör hon det :(

*Maurice suckar DJUPT*

"Pffft, gör jag ju inte!" säger Kajsa. "Jag stör väl inte heller! Det är bara STÖRIGA katter som stör och jag är INGEN störig katt!"
*Kajsa mycket bestämd på den punkten*

"Förresten så KAN vi inte skiljas! För vi är katteliker! Och katteliker FÅR inte skiljas! Pfffft!"

*Maurice chockerad*

"Vad menar du?? Katteliker???!! Får vi inte skiljas???!! Vad är det för dumheter?! lillie får ju!?"

*Kajsa överlägsen*

"Klart hon får! HON är ju inte kattelik heller! Hon har ju inte ens nån svans!"

*Maurice suckar DJUPT*

"Men vad är hon då??? Nej, förresten, jag vet... Hon är ju matteist... Nu går jag och lägger mig! Och du får INTE följa med! Böckerna är MINA! Och BARA mina!!!"


"Karlar... Finns det något tjurigare?" suckar Kajsa och snörvlar vidare. För båda är de förkylda sedan en tid tillbaka och det hjälper INTE upp humöret det minsta...



14 kommentarer:

  1. När man mår visset känns allting kantigt och skavigt... även de man brukar älska är besvärliga, tycker man. Men lyckligtvis går det över! Vi skickar spinnhealing till er och hoppas att livet snart känns mycket, mycket bättre...

    Tröstkurr från Majsan, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna (som är katteliker allihop, och det är matte också!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för spinnhealingen!!! Det känns alltid bättre när någon tänker på en!! Men, Majsan, är du SÄKER på att det går över? Tetigheten hos Kajsa menar jag? Bara tänk dig - peta ner MINA tussar i duschavloppet!!! Man tappar ju svansföringen för mindre!!!
      nosgos å buff
      Maurice

      Radera
  2. Stellan här, hos Pelle.
    Vi kan bilda klubb. Min fruga är så där också, fast hon är lite människorädd än så lite gentid får jag, än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo sån är Kajsa också - hon gillar bara några få människor, förutom lillie då, men det hindrar henne inte från att vara tetig mot mig!!! Om hon inte vore tjej, DÅ skulle jag minsann visa vem som kanske kunde bestämma bäst... Ibland! Bara för att man inte är en sån där manlig schavaruntgris, så skall man väl inte behöva ta vad som helst heller??!! Brudar... pfffft!

      nosgos å buff, klubbroder!
      Maurice

      Radera
  3. Oj, oj, så ofta jag också känner sådär! Tassen, broder! Min djupaste sympati har du! "En som har dubbelt upp av fridstörare"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Käre farfar Gustav, kvinnfolk är ett elände!!! Vad skall vi göra åt saken? Varför vill de alltid BESTÄMMA???!
      Jag förstår inte hur du orkar, jag skulle ALDRIG klara av TVÅ brudar!!! Den saken är klar...
      tassen, nosgos å gottisar
      Maurice

      Radera
  4. Stackars er! Men jag kan nog hålla med om att tjejer kan vara lite bossiga ibland och vill gärna lägga sig i det man och med man menar jag oss karlar. Min syrra ska alltid lägga sig i! Men de är söta och snälla också!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Kajsa KAN vara söt, fast nog tycker jag att det är långt mellan varven!!!
      Ja, din syrra är ju också rätt bossig av sig, det är alltid vi killar som kommer i kläm! Fast jag tänker följa ditt exempel, Aamor: jag tänker sno en av Kajsas leksaker och peta ner den i duschavloppet. Får se hur roligt hon tycker att DET är!!!
      Nosgos å karlgottisar
      Maurice

      Radera
  5. Ibland är det jobbigt men det brukar gå över. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. *suck, jam, man får väl hoppas! Ni har det nog mycket lättare, ni som är syskon och lever ihop!
      nosggos å tröstade gottisar

      Radera
  6. Vi är gamla "tanter" och har slutat att retas med varandra... Hmmm.... Host... Host...

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhååå!! ;) intressant... *blinkar åt Smulan och Amanda*
      nosgos å flirtiga gottisar

      Radera
  7. Näää, vissa dagar är bara för jobbiga, alltså. Då känns ALLT eländigt. Bara doften av skalad apelsin och inte minsta lilla förförande doft av kattmynta, om man så jamar... :-( Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pricksis!!! BARA skalad apelsin ÖVERALLT!!! *suckar*
      nosgos å buff

      Radera