måndag 9 januari 2012

Frågelista för dem med gott om tid :)

Den här listan med frågor hittade vi hos Rebellen eftersom vi gillar att svara på frågor, för det mesta i alla fall, så ska vi svara alla tre.

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
L - hmmm, då jobbade jag fortfarande. Och var ägd av Malin och Annie.

M - för 10 år sedan??? Fanns det liv på jorden för 10 år sedan??

K - huh???? 

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
L - surade för att det var så mycket snö och is överallt. Och för att det var så kallt. Och mörkt. Och spelade heavy metal för nya grannen.

M - jag lekte med mina tussar, med mina bjällror, spanade på fåglar och sånt. 

K - lekte med pärlorna, med musebusarna och med de andra leksakerna. Åt och sov å så.

3. Fem snacks du gillar?
L - chokladdoppade kaffebönor, whiskeyfudge, lakritstoffee, salt'n'vinegar chips/crisps, choklad med chili

M - Let's Bite! salmon, Let's bite! chicken, Temptisar, Stickisar, Dentisar

K - Temptisar, Let's bite! chicken, sladetti, stickisar, strimlad kalkon


4. Fem sånger du kan hela texten till?
L - Balladen om briggen Blue Bird av Hull, Sensuella Isabella, Run to the hills, Diamond Dogs, Smoke on the water

M - Tänk jag drömde i natt att jag hade en katt, Katten och svansen, Det var en gång en mus den musen hette Klas, Jaaaag tåg en niten tittetatt tom tatt å tola tej, Stilla katt heliga katt

K - äsch, jag sjunger inte. Jag snackar hellre.


5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?
L - Se till att fler flickor i världen får gå i skola, hjälpa barnbyar i Afrika, Rädda Södertälje katthem och se till att Töreboda katthem blir uppbyggt igen. Och öppna ett katthem här i stan. 

M - hmmm, får väl hjälpa lillie med hennes projekt tror jag

K - hjälpa lillie med några projekt och så köpa fler leksaker till mig. Pärlor å sånt. Å räkor.

6. Fem dåliga vanor?
L - skjuter upp saker, glömmer bort saker, planerar inte i förväg, tänker för mycket, vill gå i ide

M - jag? dåliga vanor??? pffffft é ru go' ella!!??

K - Om jag har en vana så är den god! 


7. Fem saker du gillar att göra?
L - läsa, lyssna på musik, leka och kela med katterna, ödsla tid på nätet, se på film

M - leka med bjällror och tussar, rörmoka, sova, äta, kolla på film med lillie

K - leka med mina pärlor, leka, äta, sova, hjälpa lillie 

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
L - knytblus, kortkort, högklackade skor, volangkjol, kroppsstrumpa

M - halsband, sele, tomtedräkt, gå-ut-kläder, tratt

K - tratt, halsband, sele, bebiskläder, mössa


9. Fem favoritleksaker?
L - datorn, dvd-filmerna, böckerna, skivor, uhmmm.... å så nåt annat

M - bjällror, tussar, Blåval, gottisar, fjärilar

K - pärlor, bollar, musebusar, frigolitbitar, flugor

10. Tio personer jag vill se göra denna utmaning?
Den som vill får gärna sätta sig ner och svara på frågorna

Photobucket

15 kommentarer:

  1. Åhh kompisar! Det var jamars trevligt att läsa om er allihop! :D

    Nosgos och Dentisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - vi gillar också att läsa frågelistor och svar. Och det är rätt kul att svara på dem också! // Tassen!

      Radera
  2. Kuligt att läsa lite mer om er :)
    Jag såg detta hos Rebellen innnan och ska se om jag hinner lägga in det nån dag i veckan på min blogg. Min mattes jobb inkräktar ju en hel del på min datortid av någon outgrundlig orsak :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tur, vi. Här finns det inget jobb som stjäl tid. Får vi inte blogga, så beror det enbart på slöhet. Från lillies sida alltså. Inte från vår! ;) // Tassen!

      Radera
  3. *LER* jättestort ;-D

    ♥ /caja

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Kul att se dig tassa runt igen! Bamsekramar till er alla! :) // Tassen!

      Radera
  4. Skojsigt att läsa om er/Jam & Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi gillar också att läsa sådana här listor. Och det är kul att svara på dem också! :) // Tassen!

      Radera
  5. Jamarns kul att läsa om er! Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Åh vilka braiga svar på frågorna ni hade. Roligt att få veta mer om er!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi älskar att läsa när andra svarar på sådana här listor och vi tycker att det är skoj att svara. :) // Tassen!

      Radera
  7. Tack - vi tycker själva att det är himla kul att läsa sådana här frågelistor! tassen!

    SvaraRadera
  8. Vilka bra svar! Nu känner vi er ännu bättre!
    Det är så kul med listor!!

    SvaraRadera