torsdag 1 mars 2012

Fem. f e m (5) f - e - m! 1 - 2 - 3 - 4 - 5. FEM



Gissa vem som fyller 5 år idag!?! Gissa!! Kan ni inte?? Jo, det är ju JAAAAAAG!!! Maurice!! Tadaaa!!! Jag är F E M!!! Snacka om att ha blivit bra mycket större över natten. Oj oj oj! Det har serverats torsktårta med gräslök. Lite vipsgrädde. Jag har fått 
och

Nej, kissekatten ingick inte. lilie får nöja sig med oss två! Basta!

Och i kväll kör vi bort alla människor från berget och så partar vi loss rejält! Det blir "levande" musik av några av mina favorit musikatter: Katrina and the Whiskers. Och så dansar vi alla till Murre och The Tazzerz. Vi har MASSOR med tårta som bara väntar på er, vipsgrädde - laktosfri grädde för dem som inte nyttjar starkt - en räkbuffe, skinka från Kattalonien och givetvis massor av kycklinglever och rökta små korvar. Och så dentisar och temptisar förstås!

Vi hoppas att ni alla kan komma - kattlimon hämtar upp utanför er port, så slipper ni att tassa hela vägen. Givetvis är det m- och h-fritt. De kan gott gå och lägga sig tidigt!

See ya!
nosgos å fölsedasgottisar
Maurice
(Kajsa får inte blogga idag! Hon skall koncentrera sig på att katturlera mig!)






33 kommentarer:

  1. Ett alldeles JAMARSTORT grattis på din fölseda! ♥

    Tänk vad det är trevligt att fylla år, man får godsaker, presenter och så party med kompisarna!

    Vi putsar pälsarna för fullt nu och gör oss redo inför att limon kommer!

    Födelsedasbuffar
    Linnsen, Frank och Lurrvar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjärtliga Kattulationer på 5-årsdagen! Vi kommer, hela gänget(4 st)! Tar igen oss en stund nu innan så vi är utvilade och kan tassa runt halva natten.
      Då CS vi!
      Fjutten Michelina PellePlutt och Minus

      Radera
    2. Tack finaste prinsessan!! Och visst är det härligt med fölsedar!! Önskar bara att de kom lite tätare. Kanske skulle vi börja fira "och en halvårsdagen" också?!Fester kan man aldrig få för många av!

      Fjutten - det var så roligt att ni alla kunde komma!

      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  2. Vad kul!! "Tassarna i taket" Grattis Maurice på din stora dag!" jammar en födelsedags truddelutt"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Puma! Hörru, nog borde du satsa på att jamma i band!! Du har en skön stil, kompis!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  3. Grattis på dig här med! Synd att vi inte kan skcka med ett kort, som på fejjan...

    Självklart kommer vi på ditt partaj!
    Vi lägger matte tidigt och håller utkik efter limousinen!

    =.^=

    Nosbuff så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det fina kortet på fejjan och alla kattulationer! *kråmar sig Det var så roligt att träffas, få busa ihop och dansa!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  4. GRATTIS!
    5 år wow, du är gammal, hihihi! Nä inte så farligt!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, jag kände mig allt RIKTIGT gammal igår... Dagen efter åldras man hundår alltså hehehe. *buffar på världens goaste hund!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  5. Jam! Jam! Jam! Kattulationer på födsledagen, låter som den börjat bra! Vi kommer självklart i kväll ska bli så kul!Vi är laddade för fest! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kompisar!! Det var så roligt att träffas!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  6. Kattulerar på födelsedagen! Hurrjam för trevliga, stiliga, rödpälsade kissekatter som fyller år och ordnar skojiga fester! Vi ska försöka natta matte, så vi sen kan komma iväg. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack allra finaste polisstationskatter!! Så roligt att ni fick matte i säng i tid!! Skönt att kattlimon finns!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  7. Jamargrattis och massor av kattulationer på födelsedagen!Hoppas det inte är försent att komma på partyt. *putsar snabbt till partypälsarna* Vi kommer tassandes alla fyra.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! *bugar och bockar!! Det var så roligt att ni kunde komma! Och jag måste ju jama att ni var VÄLDIGT stiliga!!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  8. Men OJ, hoppas jag inte är för sen nu? GRATTIS och HURRJAM...måste SKYNDA MIG, jag blir nästan stressad...ska ut och kolla om någon restaurang har öppet så jag kan ta med mig litet förning...och åååhhh så smaskigt det låter alltihop...och dans...kommer ilande så fort jag bara kan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nääe, inte var du sen, inte!! Tack för alla grattisar!!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  9. ojojojojojoojojoj, GRATTISSSSSSS!!!! mja, det får väl bli så här i efterskott förstås eftersom vi inte var inne på bloggen igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går så bra det med - tack allra goaste trollungar!!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  10. Jag tassar också in för sent, fyjam på mig! Men grattade ju på fejan på rätt dag i alla fall! *lite gladare*
    Jag hoppas på lite smaskiga rester och jamar HIPP HIPP HURRJAM!!! extra högt som kattpensation för min senfärdighet :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du grattade alldeles i rättan tid!! Tack kompis! *delar med sig av restbuffén! Visst är det bra med rester - man blandar alldeles för sällan torsktårta, makrill, grädde, kycking och abborre!!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  11. Oj, det här missade jag. Men det är helt och hållet blogghjälpens fel. Hon var på möte med djurambulansen igår och hann inte informera mig om festen. Men jättegrattis idag istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!!! Det är lika trevligt med grattisar i efterhand!! Då har man anledning att fira lite längre :)
      Får ju erkänna att djurambulanser är liiiiite viktigare än mitt fölsedaskalas :)
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  12. Gratulerar i efterskott! Du ser inte en dag äldre ut :)


    /Trion

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, era smickrare *tittar sig en extra gång i spegeln Mjau, jag håller mig rätt fräsch... Bra gener - mamma (den fräsekattan) ser fortfarande ut som en kattunge ibland, säger lillie

      Tack för kattulationerna!!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  13. Ett helt år äldre än mig. :) Grattis "gubben".

    Tycker du om gräslök på torsktårtan?

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehehehehe, tack min sköna! Och jaaaa, jag älskar gräslök! Kajsa brukar vilja ha ruccola på sin och räkor. Persilja är också gott. Och dill. Och spenat... Ampellilja skulle nog också vara gottigt!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  14. Och jag är väl sist som vanligt att grattulera i efterskott, fy för matte som inte har koll.....

    Ett storrt HURRA till 5 åringen...

    Basco

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snygging!!! Det är helt OK - lillie har tappat bloggkollen totalt och vi försöker hjälpa henne tillbaka. Hoppas att ni mår bra!
      nosgos å gottisar
      fölsedasbarnet

      Radera
  15. Ett litet sent grattis på födelsedagen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste Molly och goaste grabbarna!!!
      nosgos å gottisar
      Maurice

      Radera
  16. Men jisses jag har ju alldeles missat ditt party här på bloggen och bara grattat dig på fejjan.
    Ser att det varit ett party utan dess like här :)
    Var ju synd att jag missade det :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det räcker gott med grattis på fejjan fast det var lite tokigt att du missade festen, men du får ta igen det när vi har fest för Kajsa i juli istället ;)
      nosgos å gottisar
      Maurice

      Radera