onsdag 20 juli 2011

En ny sorts sladetti

Ni känner nog till vår (och i synnerhet Kajsas) faiblesse för sladetti (= nomnommiga sladdar att tugga på). Godast är tunna sladdar. sådana man använder till headset t ex. Eller högtalare. Eller möss och laddare. Men idag hittade vi en påse med en ny sorts sladetti. Maurice tyckte att den blev för klibbig och när den fastnade i gommen tyckte han att det var en jättetöntig sladetti. Men Kajsa gillade den skarpt. Trots att den var klibbig och uppenbarligen gillade hon även jordgubbssmaken. 

 detta är en mysig sorts sladetti!
 en helt ny variant - tror inte lillie fattat att vi snott sladetti från påsen...
 Var är hon? Bäst att kolla så hon inte ser vad jag gör. Hon gnäller när jag tuggar sladetti...
Och man kan kasta med det också. Smaskelismask. Den smakar jordgubb. Nomnomnom. Trots att den blir klibbig och fastnar i pälsen när man tuggat på den en stund.
Photobucket

9 kommentarer:

  1. Det bästa med det här bloggeriet är att man får massor med användbara tips från kompisar! Sladetti till exempel. Jag skulle aldrig kommit på tanken att fiska upp sladetti ur en påse. Tack vare er, ja främst Kajsa då, förstår jag att detta är något jag måste hålla utkik efter. Jag, som aldrig brytt mig om sladdar alls. En klar brist, förstår jag.

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder, sötaste Kajsa! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åh, så gott och kul det ser ut! Vilket kap, Kajsa!
    Tack för tipset...
    Queen Shiva

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig sett Sladdetti i påse heller !!!
    Jamar som Gustav att det måste man ju hålla utkik efter hedanefter !!!

    SvaraRadera
  5. Vi har ju aldrig varit så intresserade av sladetti men efter att ha läst era blogginlägg omm det så inser vi ju att någon gång måste vi ju testa, fast vi vet ju inte om just jordgubbssladetti är vår grej. Vi får testa.

    SvaraRadera
  6. Här ligger den mesta sladettin instoppad i kabelgömmor. :( Men om man kan köpa sladetti i påse så vet vi nog vad vi ska be matte hålla utkik efter! Tonfisksmak vore gott... undrar om det finns? Kajsas teknik måste vi studera närmare. Det syns ju att hon är en sladettiexpert! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Hej Kajsa !
    Vet du om att det finns massor av Sladdetti bakom Tv´n ??!!

    SvaraRadera
  8. Wow sladdetti som smakar jordgubb. Måste vara en helt ny uppfinning.

    Själv gillar vi inte sladdetti så mycket. Simba lite när när han var mindre men han växte i från det matte jamar att hon är väldigt tacksam för det. Undrar varför?

    Nosgos

    SvaraRadera
  9. Såna har vi aldrig sett, men det ser väldigt intressant ut! Vi kanske ska tassa ner sladetti på mattes inköpslista ;-)

    SvaraRadera