tisdag 5 juli 2011

Osis!!

Det är bara förnamnet! Det kom in en mal ett mal malen mal malet  en liten brun fjäril igår kväll. Maurice jagade. Fram och tillbaka. Maurice hoppade. Upp och ner (nej, han hoppade inte upp-och-ner - han hoppade först upp och sedan ner.). Maurice sprang. Än hit och än dit. Efter att ha rivit ner en hög med böcker och cd så fick han äntligen tassen på den lille jäkeln. Där stod han, med bytet fast under tassen och såg fram emot en liten "nattfjärilsmacka". Han lyfte på tassen OCH TAPPADE BORT BYTET!! Puts väck! Borta! Is no more. Han letade. Länge. Han bad lillie om hjälp att leta. Men den lilla bruna fjärilen var och förblev borta. Om den överlevt Maurices stränga tass eller inte, det vete endast den lilla bruna fjärilen. Men en sak vet vi. Maurice var olycklig. Inte ens dentisar var en fullgod ersättning för den nattmackan...
va faa... den var ju här precis just nyssens??!!!
näe, inte där uppe heller..
bakom sängposten kanske???? 
uppe i lampan????
Vad är det som ligger där???? Äsch! Personalen städar dåligt... Lite skräp. Ingen liten brun fjäril... Eller ett litet brunt fjärilslik. För jag MÅSTE dödat den!! Det måste jag!!!
Eller??? Kan lik flyga??? Näe, det där är en fluga - skit i flugan! Lillie - hjälp mig! Jag HITTAR DEN INTE!!!!
Photobucket

6 kommentarer:

  1. Men vad jam! (vi får inte använda F-ordet för husse)
    Hur kan den bara försvinna??
    Förstår om du var besviken.
    Tröstbuff

    SvaraRadera
  2. Vet hur förargligt sådant är. Hoppas det kommer in ett byte snart till er igen så Maurice får sin nattfjärilsmacka!

    Nosgos.

    SvaraRadera
  3. Det är inte utan att man känner igen det där! Spöklikt, är vad det är! Jag tror faktiskt att de KAN gå upp i rök på nåt mystiskt sätt. För vi kan ju inte misslyckas i jakten?

    SvaraRadera
  4. SÅÅÅ förargligt att den där malen bara försvann !!!
    Har aldrig fångat en mal , men jag vet hur retligt det är om det bara är en fluga som smiter undan tassen = GRRRR !!!

    SvaraRadera
  5. Nämen... inte får pålägget till nattfjärlismackan pysa sin kos sådär. Oförskämt! Förstår att Maurice letade. Och är man sugen på nattfjäril, duger inte vilken fluga som helst heller. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. M & M - visst är det för jäkligt!! Och både lillie och jag letade en lång stund efter den. Det enda vi hittade var hennes läsglasögon som trillat ner under sängen...

    Nea - jo, jag hoppas det också. lillie får helt enkelt locka in dem hit. Vi har nät för dörrarna för att inte vi skall ta oss ut och för att inte spindlar och harkrankar skall ta sig in (lillie är fjompig). Men hon får riskera harkrankar ikväll - jag VILL ha fjärilsmacka!

    Gustav - visst är det skumt! Jag tror det är något övernaturligt inblandat! Om (och jag säger OM) den skulle ha överlevt min mördartass (fast det tror jag då inte alls), så borde den ju letat reda på ljuset och då hade vi hittat den i lampan. Men - näe, det var och förblev borta! Pooooff! This moth is no more! Bara sådär!

    Kjelle - flugor är sega uschlingar. Man kan stampa jättehårt på dem och de jäklarna lever ändå! pfffft. Retstickor som inte har vett att dö!

    Findus, Isak och Rasmus - nej, den följde inte reglerna alls! Så himla fuskigt! Och fjärilar (även om de är små och bruna) är ju så jamarns goda!!! :-((

    nosgos å gottisar, nosbuff å råttisar
    Maurice (fortfarande sur...)

    SvaraRadera