onsdag 20 juli 2011

Sladetti

Vi hittade en påse med sladetti. En öppnad påse med sladetti. Vi drog ut en sladetti - såg oss om för att se var lillie var. Hon brukar alltid försöka hindra allt sladettisnaskande. Hon måste ha tittat åt ett annant håll för vi kunde dra ut flera sladetti utan protester. Maurice tuggade lite på sin - den var inte så god, den smakade jordgubb och fastnade i gommen. Men, Kajsa hon tuggade på. Det var lite kladdigt, men jordgubbssmaken var god. Undrar just om det finns torsksladetti. Det hade varit mycket godare. Fast hon är liiiite misstänksam - och håller sig mellan lillie och sladettin. Utifall att hon skulle se... Iff efter en stunds tuggande blir det VÄLDIGT kladdigt...
nosgos å allt det bästaste
Photobucket

4 kommentarer:

  1. Sladetti??
    Ok, vi är väl lite dumma i skogen för vi förstår inte ett jam. Inte ens husse hade en susning.
    Men jordgubbssmak vet vi var det är, och det är mindre gott. ;-)

    SvaraRadera
  2. Sladdetti låter jamarns spinnande och gott..men vad är det? Först gissade vi på spagetti men sen tänkte vi på sånda där långa röda godissnören..Så glada att vi kan äntligen kan tassa! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Sladetti är sladdar som är goda att tugga på! Sladdar till laddare t ex. Eller högtalare. Eller headset. Möss... Vissa gillar alla sladdar. Andra gillar bara en speciell sorts sladdar. Kajsa gillar alla sladdar som det inte är strömming i. Är det en massa strömming i så är sladdarna för tjocka. Hon KAN inte motså en sladd...

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också sladetti, men såna med jordgubbssmak har jag aldrig sett eller hört talas om. Jag gillar alla sladettisorter, men den godaste är nog den till husses datasladdare. Men oj, vad han blev arg, när jag bara hade tuggat lite, lite. Han sa nåt som lät som "katträkel" eller nåt. Men matte sa att så behövde man inte säga och det tyckte inte jag heller.
    Hon sa inte så mycket när jag tuggat på hennes symaskinsladetti. Hon är snäll hon. Jag tror hon och lillie liknar varandra lite.
    tassklappar Queen Shiva

    SvaraRadera